Kompetanse
Få god oversikt over ansattes kompetanse
I dagens arbeidsliv stilles det stadig strengere krav til kompetanse – enten det gjelder formell utdanning, erfaring, praksis eller nødvendige sertifiseringer. For virksomheter betyr dette at oversikt, planlegging og riktig oppfølging er avgjørende for å lykkes.
Med Kompetansemodulen i 4human HRM får både ledere og HR et kraftfullt verktøy som gir full innsikt i kompetansestatus på individ- og organisasjonsnivå. Modulen sikrer varslinger om utløpende sertifiseringer, gir oversikt over gap mellom dagens kompetanse og fremtidige behov, og gjør det enkelt å planlegge kompetansetiltak som styrker både ansatte og virksomheten.

Fordelene med kompetanse i 4human HRM
Overføring av den ansattes kompetanse
En viktig del av kompetanseutvikling er overføring av kompetanse. Mange typer kompetanser kan overføres mellom ansatte. Ved å bruke et “fadder” program, eller ved å jobbe i team vil kompetanse over tid overføres mellom ansatte. Kompetanseoversikten i 4human HRM gir deg godt grunnlag for å sette sammen team som har gode forutsetninger for kompetanseoverføring.
Kompetanseoversikt for den ansatte fra mobilen
4humans kompetansemodul gjør at den ansatte enkelt har tilgang til sin registrerte kompetanse i virksomheten. Med god drill-down funksjonalitet kan du enkelt selektere ned på avdelinger, kompetansekategorier og kompetansetyper fra mobiltelefonen eller andre plattformer.
Vil du vite mer?
Vi ønsker å hjelpe deg kompetansenstyring i virksomheten!
Ta gjerne kontakt med oss for mer informasjon.