Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane
Nordic Crane tok et betydningsfullt steg mot fremtiden i 2012 da de inngikk avtale med 4human for å implementere kvalitetsledelsessystemet 4human QM365 og HRM-løsningen 4human HRM.
Samarbeidet ble starten på en forenkling av kvalitetsledelses arbeidet og HR-prosesser. Kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging og dokumenthåndtering ble effektivisert, og Nordic Crane fikk en prosessbasert tilnærming til sitt arbeid.
Om Nordic Crane
Nordic Crane er ledende innenfor mobilkraner, lastebilkraner og transporttjenester som opererer lokalt, nasjonalt og i hele Skandinavia. Med 350 kraner og 400 medarbeidere leverer Nordic Crane helhetsløsninger fra planlegging til gjennomføring av komplette prosjekter med løft og flytting av store konstruksjoner opp til flere tusen tonn.
Utfordringer
Før Nordic Crane implementerte 4human HRM og QM365, var HR-prosessene og kvalitetsledelsen preget av manuelt arbeid. Personaloppfølging, dokumenthåndtering og samtaler ble oppbevart i permer hos ledere og HR-medarbeidere. Det var utfordrende å følge opp kompetanse og kurs uten et system med varsler. Mangelen på struktur og retningslinjer for personalhåndtering gjorde at viktig dokumentasjon om ansatte var lite tilgjengelig for ledere.
Relaterte innlegg
Meld deg på våre webinarer før jul!
24. oktober – Webinar "Nytt i PM" med Hanne Hanne går gjennom nye funksjoner og innstillinger for vår viktigste modul - Prosessmodulen - som er...
Den ultimate guiden til ISO 9001: Hvordan implementere et kvalitetsstyringssystem
ISO 9001 er en global standard for kvalitetsstyring. Denne guiden gir en enkel, trinnvis veiledning for å implementere et kvalitetsstyringssystem....
ISO 9001 forklart: Hva det er, og hvorfor din bedrift trenger det
I et marked der konkurransen aldri har vært tøffere, er det ikke lenger nok å levere gode produkter – du må levere kvalitet i alle ledd. Men hva...