Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane
Nordic Crane tok et betydningsfullt steg mot fremtiden i 2012 da de inngikk avtale med 4human for å implementere kvalitetsledelsessystemet 4human QM365 og HRM-løsningen 4human HRM.
Samarbeidet ble starten på en forenkling av kvalitetsledelses arbeidet og HR-prosesser. Kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging og dokumenthåndtering ble effektivisert, og Nordic Crane fikk en prosessbasert tilnærming til sitt arbeid.
Om Nordic Crane
Nordic Crane er ledende innenfor mobilkraner, lastebilkraner og transporttjenester som opererer lokalt, nasjonalt og i hele Skandinavia. Med 350 kraner og 400 medarbeidere leverer Nordic Crane helhetsløsninger fra planlegging til gjennomføring av komplette prosjekter med løft og flytting av store konstruksjoner opp til flere tusen tonn.
Utfordringer
Før Nordic Crane implementerte 4human HRM og QM365, var HR-prosessene og kvalitetsledelsen preget av manuelt arbeid. Personaloppfølging, dokumenthåndtering og samtaler ble oppbevart i permer hos ledere og HR-medarbeidere. Det var utfordrende å følge opp kompetanse og kurs uten et system med varsler. Mangelen på struktur og retningslinjer for personalhåndtering gjorde at viktig dokumentasjon om ansatte var lite tilgjengelig for ledere.
Relaterte innlegg
10 spørsmål du bør stille deg når det gjelder midlertidig ansettelse
Nytt år betyr nye muligheter. Mange bedrifter er allerede godt i gang med å hyre inn nye kolleger i fast og midlertidig ansettelse, eller med å...
5 tips til medarbeidersamtale som ansatt
Minst en gang i året holdes det medarbeidersamtale, dette for å sikre blant annet trivsel, kompetanseheving og en god dialog mellom ansatte og...
4 punkter du bør ha i bakhodet når du skal digitalisere ditt HR-arbeid
Lei av at dyrebare timer forsvinner til de samme administrative oppgavene hver dag? Ønsker du å effektivisere ansettelsesprosesser av nye sultne...