Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane
Nordic Crane tok et betydningsfullt steg mot fremtiden i 2012 da de inngikk avtale med 4human for å implementere kvalitetsledelsessystemet 4human QM365 og HRM-løsningen 4human HRM.
Samarbeidet ble starten på en forenkling av kvalitetsledelses arbeidet og HR-prosesser. Kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging og dokumenthåndtering ble effektivisert, og Nordic Crane fikk en prosessbasert tilnærming til sitt arbeid.
Om Nordic Crane
Nordic Crane er ledende innenfor mobilkraner, lastebilkraner og transporttjenester som opererer lokalt, nasjonalt og i hele Skandinavia. Med 350 kraner og 400 medarbeidere leverer Nordic Crane helhetsløsninger fra planlegging til gjennomføring av komplette prosjekter med løft og flytting av store konstruksjoner opp til flere tusen tonn.
Utfordringer
Før Nordic Crane implementerte 4human HRM og QM365, var HR-prosessene og kvalitetsledelsen preget av manuelt arbeid. Personaloppfølging, dokumenthåndtering og samtaler ble oppbevart i permer hos ledere og HR-medarbeidere. Det var utfordrende å følge opp kompetanse og kurs uten et system med varsler. Mangelen på struktur og retningslinjer for personalhåndtering gjorde at viktig dokumentasjon om ansatte var lite tilgjengelig for ledere.
Relaterte innlegg
Verdens kvalitetsdag 2024 – 4 essensielle takeaways
4human var nylig til stede på Verdens Kvalitetsdag 2024, avholdt på det historiske Hotel Bristol i Oslo. Dette arrangementet samlet deltakere fra en...
Hvorfor er det så bra å feile? 3 tips til å skape en feiltastisk kultur i ditt selskap!
I 1968 skulle en forsker ved 3M produsere et nytt supersterkt lim. Resultatet ble et svakt lim, som ikke mistet klebeevnen selv etter gjentatt bruk....
Kurs – Innføring i personvern
Dette kurset gir deg en rask og grundig innføring i de viktigste aspektene ved personvern og hvordan du kan sikre at din bedrift overholder de...