Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane
Nordic Crane tok et betydningsfullt steg mot fremtiden i 2012 da de inngikk avtale med 4human for å implementere kvalitetsledelsessystemet 4human QM365 og HRM-løsningen 4human HRM.
Samarbeidet ble starten på en forenkling av kvalitetsledelses arbeidet og HR-prosesser. Kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging og dokumenthåndtering ble effektivisert, og Nordic Crane fikk en prosessbasert tilnærming til sitt arbeid.
Om Nordic Crane
Nordic Crane er ledende innenfor mobilkraner, lastebilkraner og transporttjenester som opererer lokalt, nasjonalt og i hele Skandinavia. Med 350 kraner og 400 medarbeidere leverer Nordic Crane helhetsløsninger fra planlegging til gjennomføring av komplette prosjekter med løft og flytting av store konstruksjoner opp til flere tusen tonn.
Utfordringer
Før Nordic Crane implementerte 4human HRM og QM365, var HR-prosessene og kvalitetsledelsen preget av manuelt arbeid. Personaloppfølging, dokumenthåndtering og samtaler ble oppbevart i permer hos ledere og HR-medarbeidere. Det var utfordrende å følge opp kompetanse og kurs uten et system med varsler. Mangelen på struktur og retningslinjer for personalhåndtering gjorde at viktig dokumentasjon om ansatte var lite tilgjengelig for ledere.
Relaterte innlegg
3 hovedpunkter for en vellykket implementering av ISO 9001
Å implementere ISO 9001 kan virke som en stor oppgave, men det er en verdifull investering som styrker kvaliteten på dine prosesser og forbedrer...
4human QM365 støtter oss i arbeidet med et levende ledelsessystem
Ole Kristian Hovland Larsen er avdelingsleder for kvalitet og HMS i Comrod AS. Comrod AS er et firma som jobber med utvikling og produksjon av...
Webinar: Slik kan en strukturert tilnærming til sykefraværsoppfølging bidra til å redusere fraværet
Visste du at sykefraværet i Norge er jevnt over høyt sammenlignet med andre land, og at det koster oss nærmere 70 milliarder kroner årlig? Se...