Kvalitetsledelse forenkler hverdagen

Kvalitetsledelse handler om å implementere de riktige prosessene i virksomheten som sikrer kvalitet i alle ledd, og gir oversikt over prosessene som fører frem fra planlegging til gjennomføring og evaluering. Sørg for at arbeid blir gjennomført i tråd med de mål og krav som er satt av virksomheten.
Kvalitetsledelse forenkler hverdagen

Løsninger

Kvalitet- og styringssystemer

TQM leverer kvalitetssystemer for HMS, Kvalitet og Ytremiljø. TQM Enterprise, en SaaS-løsning, gir kontroll, styring og kontinuerlig forbedring av virksomheten.

Nettbasert ledelsessystem

Din virksomhet kan få systemet med de funksjonene dere trenger til enhver tid. Modulene fungerer som ett system, er integrerte og bygget på Microsoft 365 og SharePoint.

Informasjonssikkerhet og GDPR

Informasjonssikkerhet handler om å bevare informasjonens konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet. Med andre ord, sikre at den informasjonen man besitter ikke er mulig å få tak i for uvedkommende – på samme tid gjøre den tilgjengelig for de som skal ha tilgang.
Informasjonssikkerhet og GDPR
Avviksbehandling

Avviksbehandling

Informasjonssikkerhet handler om å bevare informasjonens konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet. Med andre ord, sikre at den informasjonen man besitter ikke er mulig å få tak i for uvedkommende – på samme tid gjøre den tilgjengelig for de som skal ha tilgang.

Hvordan jobbe med internkontroll?

Internkontroll er essensielt i en virksomhet fordi det sikrer etterlevelse av lover og forskrifter, reduserer risiko, forbedrer effektiviteten, beskytter ressurser og styrker omdømmet. Ved å identifisere og minimere risikoer, kan virksomheten unngå juridiske problemer og bøter, samtidig som de utvikler og forbedrer prosesser og rutiner for økt produktivitet.
Hvordan jobbe med internkontroll

Dette tenker våre kunder om oss

Arvid Tjomsland
Arvid Tjomsland Driftsleder i Ortomedic AS

Vi har fått bedre kontroll på dokumentene, og det ble enkelt å strukturere dokumentene etter verdikjeden vår. Det gjør det også pedagogisk enkelt for oss å introdusere nyansatte til systemet. Alle skjønner hvor de finner hva i systemet, og vi har fått bekreftet gjennom disse årene at 4human var et riktig valg for oss.

Veronica Valstad Skikkelstadødegård
Veronica Valstad Skikkelstadødegård Driftsdirektør i Villa Skaar

4human er en verdifull partner innen informasjonssikkerhet. Kombinasjonen mellom deres ekspertise og løsning har definitivt hjulpet oss i implementeringsfasen av ISO sertifiseringen på 27001:2022, Informasjonssikkerhet. Dette har resultert i økt kompetanse innad og en økt trygget i at vi imøtekommer de krav og lovreguleringer som foreligger vår bransje.

Raymond Langfjord
Raymond Langfjord Daglig leder i Brønnøy Kalk

Hos oss så jobber de aller fleste ansatte ute og er avhengige av å komme inn til administrasjonen eller kontakte sin nærmeste leder for å få informasjon om retningslinjer og prosedyrer som ligger her i papirform. Dette ønsket vi å forbedre.

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Hva er et kvalitetssystem?

Et kvalitetssystem (
https://4humantqm.no/kvalitetssystem-tqm-enterprise/), også kjent som et styrings- og ledelsessystem, er et nytteverktøy som sørger for at arbeid blir gjennomført ved å følge de mål eller krav som har blitt satt av virksomhetens ledelse.
Et slikt system skal hjelpe bedriften med å registrere prosesser og aktiviteter i virksomheten, hvor du som leder kan få oversikt hvordan prosessene fører frem. Dette gjelder alt fra planlegging til gjennomføring og evaluering.

Hvorfor kvalitetssystem?
Et kvalitetssystem hjelper deg med å holde oversikt, planlegge og gjennomføre aktiviteter på én og samme plass, i tillegg til gode rapporteringsmuligheter.
Gode og oversiktlige systemer hjelper deg med å gjøre din jobbhverdag lettere og mer effektiv, slik at du kan rette søkelys på andre viktige oppgaver.
Hva er kvalitetsledelse?
Poenget med god kvalitetsledelse er å sikre arbeidet med kontinuerlig forbedring. Fokuset hos en virksomhet som jobber med kvalitetsledelse skal være kunden. For å bevise dette fokuset eksternt, kan en virksomhet velge å jobbe etter standarden ISO 9001 og bli sertifisert på denne standarden.
Hva er ISO 9001?
ISO 9001 er en standard for arbeid med kvalitetsledelse. Viktige stikkord i ISO 9001 er dokumentkontroll, internrevisjon, ledelsesevaluering og at arbeidet med ledelse og styring bør ha en prosessorientert tilnærming.