Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane med 4human

Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane med 4human

Nordic Crane tok et betydningsfullt steg mot fremtiden i 2012 da de inngikk avtale med 4human for å implementere kvalitetsledelsessystemet 4human QM365 og HRM-løsningen 4human HRM.

Samarbeidet ble starten på en forenkling av kvalitetsledelses arbeidet og HR-prosesser. Kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging og dokumenthåndtering ble effektivisert, og Nordic Crane fikk en prosessbasert tilnærming til sitt arbeid.

Om Nordic Crane

Nordic Crane er ledende innenfor mobilkraner, lastebilkraner og transporttjenester som opererer lokalt, nasjonalt og i hele Skandinavia. Med 350 kraner og 400 medarbeidere leverer Nordic Crane helhetsløsninger fra planlegging til gjennomføring av komplette prosjekter med løft og flytting av store konstruksjoner opp til flere tusen tonn.

Setter ny standard for effektiv håndtering av hendelser, tiltak og tilbakemeldinger

For Nordic Crane var 4human QM365 løsningen på utfordringer knyttet til prosedyrer og dokumentasjon. Med mange ansatte i feltet, var bl.a. QM365 App avgjørende for effektiv håndtering av hendelser, vernerunder, arbeidsplassbesøk, tiltak og tilbakemeldinger. Systemkalenderen i kvalitetsledelsessystemet ble også en verdifull funksjon for å organisere revisjoner, internkontroller, møter og tilhørende oppfølging av tiltak.

– Vår nye tilnærming til kvalitetsledelse har gjort det enklere for oss å håndtere hendelser, tiltak og tilbakemeldinger, spesielt med den brukervennlige appen, sier Kirsti Finsal, KS leder hos Nordic Crane

HR-transformasjon: Fra kompleksitet til brukervennlighet

 

Innen HR ble Nordic Crane stilt overfor utfordringer med komplekse prosesser knyttet til kompetanse, medarbeidersamtaler og personaloppfølging. Tidligere arbeidet de med personaloppfølging i enkle databaser og Excel-ark, en metode som var lite effektiv og brukervennlig. 4human HRM ble løsningen de trengte å forenkle og forbedre disse arbeidsoppgavene.

– Med 4human HRM-løsningen har vi gått fra kompleksitet til brukervennlighet; alt fra ansettelsesprosessen til oppfølging av våre medarbeidere, og på sikt en integrert løsning som gjør at de ansatte kan ha sin egen app og ha kontroll på sine opplysninger og kompetanseoppføringer. Totalt sett har vi oppnådd bedre kompetanseoversikt, strukturert onboarding og offboarding prosess og en mer effektiv håndtering av personaloppfølging, sier Helge Tangen HR leder hos Nordic Crane

Innovasjon, kvalitet og verdiskaping i hvert løft sammen med 4human

 

  • Kompetanseoversikt og utvikling har sørget for at de ansatte får et godt utgangspunkt for å utføre sine arbeidsoppgaver
  • Ansettelsesprosessen forenklet: gjennom enkel og brukervennlig funksjonalitet har ansettelsesprosessen blitt en sømløs opplevelse
  • Onboarding og Offboarding: Programmet for onboarding og offboarding har gitt en strukturert og optimal introduksjon for nye ansatte og en smidig prosess ved avslutning
  • Fremtidsrettet Sertifisering og fokus på HMS: Med velfungerende systemer ser Nordic Crane frem til å håndtere risikoer og muligheter knyttet til deres forutsetninger og mål. Sertifisering på ISO 9001, ISO 14001 vil ytterligere styrke deres fokus på helse, miljø og sikkerhet i hele verdikjeden
  • Effektiv hendelsesrapportering: Ved å samle alle hendelser, tiltak og tilbakemeldinger på et sted har dette bidratt til en bedre oversikt og gjort prosedyrene mer effektive og tidsbesparende

– Med løsningene fra 4human har vi virkelig forenklet og forbedret arbeidsprosessene med å realisere våre mål for effektivitet og kvalitet. Tidligere var det mer tidsforbruk og utfordrende prosesser knyttet til HR og kvalitetsledelse, som bla kompetanse, oppfølging av medarbeidere og dokumentasjon», sier Kirsti

Nordic Crane har ikke bare investert i løsninger; de har investert i en fremtid preget av effektivitet, kvalitet og en forenklet hverdag. Vi er stolte av å være deres partner på denne transformative reisen og ser frem til å skape enda mer verdi sammen.

Vil du vite hvordan vi kan hjelpe din virksomhet?

"Totalt sett har vi oppnådd bedre kompetanseoversikt, strukturert onboarding og offboarding prosess og en mer effektiv håndtering av personaloppfølging" sier Helge Tangen HR leder hos Nordic Crane.
Helge Tangen, HR-sjef
Nordic Crane
"Før vi implementerte 4human HRM og QM365, var vi i en situasjon der våre HR-prosesser og kvalitetsledelse var mye manuelt arbeid. Dette skapte ikke bare ineffektivitet, men også risiko for feil og mangler i ihht personvern og kvalitetssikring. Så det var på sin plass med en mer strukturert og digital tilnærming"
Kirsti Finsal, KS-leder
Nordic Crane

Del innlegg:

Vi i 4human leverer moderne og skybaserte HR-systemer, og har en av de mest komplette, funksjonsrike og integrasjonsvennlige HRM-løsningene i Norge. Konsernet leverer også kvalitet- og styringssystemer for HMS. Vi i 4human jobber for å forenkle og forbedre din jobbhverdag.

Vårt motto: Vi setter mennesket i sentrum!

Ta kontakt med oss

* Ditt personvern er viktig for oss. Du kan når som helst trekke samtykke tilbake og endre dine e-post preferanser.

Vi i 4human leverer moderne og skybaserte HRM- og kvalitetsstyringssystemer med tilhørende konsulenttjenester. Vi jobber for å forenkle og forbedre din hverdag.

Vårt motto: Vi setter mennesket i sentrum!

Ta kontakt med oss

* Ditt personvern er viktig for oss. Du kan når som helst trekke samtykke tilbake og endre dine e-post preferanser.