Avvikshåndtering
Hvorfor bruke et avvikssystem?
Formålet med et system for hendelseshåndtering er å gjøre prosessen lettere for deg når du registrerer og håndterer ulike hendelser som oppstår i virksomheten. Et godt avvikssystem vil også gjøre arbeidet med å følge opp hendelsene mer effektivt.
En komplett hendelsesmodul

Gode rapporteringsmuligheter
Integreres med andre moduler
Avvikssystemet kan leveres som en frittstående modul, eller som en integrert del av et komplett ledelsessystem. Som en del av TQM Enterprise, kan hendelser og tiltak i avviksmodulen koples mot elementer i risikomodulen, prosedyrer, dokumenter eller annet.
Et eksempel på dette, kan være at du under en vernerunde oppdager et avvik vil du kunne registrere dette direkte. Avviket fra vernerunden vil bli en del av rapportgrunnlaget i avvikssystemet.
Les gjerne om vår kundes erfaring med vårt avvikssystem.
Skreddersydd for deg som bruker
Et annet viktig grep for å sikre en forenklet arbeidshverdag for våre kunder, er at vi tilbyr et avvikssystem som kan tilpasses deres behov.
Det er blant annet enkelt å tilpasse hva man ønsker skal meldes inn i en avviksregistrering. Kunden har også mulighet til å tilpasse saksbehandlingsgangen.
Dersom dere også bruker TQM App, kan innmeldingen forenkles ytterligere for mobile brukere.
Brukervennlig avvikssystem
Avvikshåndtering i en konsernstruktur
Ekstern innmelding av avvik
Avvikssystem som oppfyller kravene fra ISO 9001
Hvorfor er god avvikshåndtering viktig?
Å ha fokus på arbeidet med avvik i virksomheten er med på å forebygge gjentakende uønskede situasjoner. Et viktig poeng er selvfølgelig også å kunne ivareta sikkerheten på arbeidsplassen for dine ansatte.
I 4human har vi mulighet til å være en faglig støtte for dere som ønsker å få på plass prosesser for en god avvikshåndtering – og kontinuerlig forbedring.