Kurs: Effektiv håndtering av sykefravær i 4human HRM

Kurs: Effektiv håndtering av sykefravær i 4human HRM
Sykefravær er en naturlig del av arbeidslivet, men manglede systematikk kan fort føre til unødvendige utfordringer for både HR og ledelse. Med vårt kurs lærer du hvordan du utnytter HRM-systemet til å registrere, følge opp og analysere sykefravær på en strukturert og effektiv måte. Sikre at du er på topp med lovkrav, samtidig som du legger til rette for et godt arbeidsmiljø!
Hva vil du lære?
- Registrering
Rask og korrekt innlegging av fravær. - Oppfølging av sykemeldte:
Hvordan bruke systemet til å planlette oppfølgingssamtaler, tilrettelegging og sørge for at frister overholdes. - Rapportering og analyser:
Lær hvordan du genererer rapporter for å få innsikt i fraværsmønstre, bruk av dataene til å identifisere trenger og forbedringsmuligheter. - Overholdelse av lovverk:
Vi viser deg hvordan du sikrer at all håndtering av sykefravær er i samsvar med arbeidsmiljøloven og GDPR.
Hvem passer kurset for?
Dette kurset er skreddersydd for HR-medarbeidere, ledere og andre som ønsker en strukturert tilnærming til sykefravær og vil utnytte HRM-systemet maksimalt.
Få tilgang til opptak og presentasjon
*Påmelding på kurs er bindene
Kurset er et e-læringskurs og foregår digitalt.
Materiale: Opptak og presentasjon
Pris: 2.500 kr per deltaker
Kurs: Effektiv håndtering av sykefravær i 4human HRM
Kurs: Maksimer bruken av samtalemodulen i HRM-systemet – fra prøvetidssamtaler til utvikling og avslutning
Relaterte innlegg
Møre Trafo standardiserer og effektiviserer ansattreisen
Om Møre Trafo Møre Trafo AS er en ledende norsk produsent og leverandør av transformatorer og nettstasjoner lokalisert i...
Digitalt HR-system effektiviserer Krogh Optikk
Året etter Ulrica Liljestrand ble ansatt i Krogh Optikk, inngikk 4human og Krogh Optikk en samarbeidsavtale. Året var 2016, og...
Pre-Boarding: Nøkkelen til en vellykket start på jobben
Vi hører ofte om hvor viktig det er med onboarding, prosessen som introduserer og integrerer nye medarbeidere i virksomheten. Men vi burde ikke...