Slik påvirket Corona Widerøe

 

Beskrivelse:

Widerøe startet jobben med å digitalisere HR-arbeidet. Men så, kom koronakrisen over oss! Da krisen inntraff, var Widerøe et av de første selskapene som ble truffet av pandemien. Mye av inntektsgrunnlaget forsvant over natten, og flere av deres ansatte ble permittert.

Vår gode kunde Tove Pettersen, HR-direktør i Widerøe, redegjorde om hvordan coronasituasjonen påvirket deres virksomhet, og hvordan vi i 4human har hjulpet Widerøe med å effektivisere deres HR-arbeid. Vi vil også se nærmere på noen av utfordringene til Widerøe innen HR.

Alle ansatte i Widerøe har i dag tilgang til ansattportalen, hvor en kan søke om ferie, få oversikt over fravær, søke og finne informasjon i Personalhåndboken, og hvor en ansatt kan bli fulgt opp av en moderne sykefraværsløsning når en medarbeider blir syk.

Relaterte innlegg

Hva sier loven om overtid?

Hva sier loven om overtid?

Hva er Overtid? Arbeid ut over arbeidsmiljølovens grenser for alminnelig arbeidstid regnes som overtidsarbeid. Altså blir det regnet som overtid når...

8 fordeler med en god risikovurdering

8 fordeler med en god risikovurdering

I HMS-forskriften stilles det krav til at virksomheter må vurdere risiko for farer og problemer som kan oppstå på arbeidsplassen, og hvor sannsynlig...