Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane

Samarbeidet ble starten på en forenkling av kvalitetsledelses arbeidet og HR-prosesser. Kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging og dokumenthåndtering ble effektivisert, og Nordic Crane fikk en prosessbasert tilnærming til sitt arbeid.
Om Nordic Crane
Utfordringer
Jeg ønsker å lese hele kundehistorien
Jeg ønsker å lese hele kundehistorien
Totalt sett har vi oppnådd bedre kompetanseoversikt, strukturert onboarding og offboarding prosess og en mer effektiv håndtering av personaloppfølging” sier Helge Tangen HR leder hos Nordic Crane.
Før vi implementerte 4human HRM og QM365, var vi i en situasjon der våre HR-prosesser og kvalitetsledelse var mye manuelt arbeid. Dette skapte ikke bare ineffektivitet, men også risiko for feil og mangler i ihht personvern og kvalitetssikring. Så det var på sin plass med en mer strukturert og digital tilnærming.
Nordic Crane i Norge har redan kommit långt med HR-systemet 4human HRM, och vi i Sverige är nu i startfasen. Med en stark mall som grund ser vi fram emot att implementera systemets moduler och effektivisera våra HR-processer.
Relaterte innlegg
Hva gjør du som leder med oppfølging av syke medarbeidere?
Bloggserie: Slik forenkler og forbedrer du arbeidsdagen din Øyvind Johansen Senior forretningsutvikler Å være en leder innebærer å håndtere en rekke...
Møre Trafo standardiserer og effektiviserer ansattreisen
Om Møre Trafo Møre Trafo AS er en ledende norsk produsent og leverandør av transformatorer og nettstasjoner lokalisert i Sykkylven i Møre...
Digitalt HR-system effektiviserer Krogh Optikk
Året etter Ulrica Liljestrand ble ansatt i Krogh Optikk, inngikk 4human og Krogh Optikk en samarbeidsavtale. Året var 2016, og Krogh Optikk ville...