Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane
Nordic Crane tok et betydningsfullt steg mot fremtiden i 2012 da de inngikk avtale med 4human for å implementere kvalitetsledelsessystemet 4human QM365 og HRM-løsningen 4human HRM.
Samarbeidet ble starten på en forenkling av kvalitetsledelses arbeidet og HR-prosesser. Kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging og dokumenthåndtering ble effektivisert, og Nordic Crane fikk en prosessbasert tilnærming til sitt arbeid.
Om Nordic Crane
Nordic Crane er ledende innenfor mobilkraner, lastebilkraner og transporttjenester som opererer lokalt, nasjonalt og i hele Skandinavia. Med 350 kraner og 400 medarbeidere leverer Nordic Crane helhetsløsninger fra planlegging til gjennomføring av komplette prosjekter med løft og flytting av store konstruksjoner opp til flere tusen tonn.
Utfordringer
Før Nordic Crane implementerte 4human HRM og QM365, var HR-prosessene og kvalitetsledelsen preget av manuelt arbeid. Personaloppfølging, dokumenthåndtering og samtaler ble oppbevart i permer hos ledere og HR-medarbeidere. Det var utfordrende å følge opp kompetanse og kurs uten et system med varsler. Mangelen på struktur og retningslinjer for personalhåndtering gjorde at viktig dokumentasjon om ansatte var lite tilgjengelig for ledere.
Relaterte innlegg
Mestring av ISO 9001: Slik lager du effektive prosesskart
For mange bedrifter er det å oppnå ISO 9001-sertifisering en betydelig milepæl. Det viser en forpliktelse til kvalitet og kundetilfredshet. En...
Pre-Boarding: Nøkkelen til en vellykket start på jobben
Vi hører ofte om hvor viktig det er med onboarding, prosessen som introduserer og integrerer nye medarbeidere i virksomheten. Men vi burde ikke...
Vi hjelper med effektiv informasjonsforvaltning og etterlevelse av krav i åpenhetsloven
4human QM365 spiller en viktig rolle i å hjelpe organisasjoner med å oppfylle kravene i åpenhetsloven på en mer effektiv måte. Ved å implementere...