TQM Tjenester
Tjenester
Gjennomføring
I samlingene jobber vi oss sammen gjennom de ulike elementene som må på plass, blant annet en oversikt over deres prosesser; et prosesskart, og dokumentasjon for å styre disse prosessene, for eksempel prosedyrer og rutiner.

Samling 1
- Prosesskartlegging
- Etablere struktur og maler
- Fastsette roller, myndighet og ansvar
Samling 2
- Etablere kvalitetspolicy og mål
- Identifisering av aktuelt lovverk
- Etablering av relevant dokumentasjon
- Etablere avviksprosess
Samling 3
- Risikostyring
- Etablere revisjonsprosesser
- Fastsette behov for kompetanse
- Plan for opplæring i ledelsessystem
Sertifisering
- Egen prosess med et sertifiseringprogram
- Uavhengig av 4human TQM AS
Resultat
Et viktig resultat etter hver samling er en omforent handlingsplan med oppgaver som skal løses frem til neste samling. Handlingsplanen angir oppgavene med ansvarlige og med tidsfrister. Tiden mellom samlingene varierer, men vi anbefaler 4-6 uker. Det er viktig at man får tilstrekkelig tid til å gjennomføre handlingsplanen, men at det ikke går så lang tid at man ikke får tilfredsstillende fremdrift. Kvalitetsrådgiveren er mellom samlingene tilgjengelig per telefon og e-post om dere har spørsmål og behov for veiledning.