Avviksbehandling
Hvorfor bruke et avvikssystem?
En komplett hendelsesmodul
Vårt mål er å forenkle deres arbeidsdag. Dette hjelper vi dere med gjennom brukervennlig registrering, effektiv behandling, varslingsmuligheter og gode grafiske rapporter.
Gode rapporteringsmuligheter
Gjennom bruk av måleparametere er det enkelt for kunden selv å hente ut statistikker på de parameterne det er viktig å ha god kontroll på.
Hver bruker kan også lage egne utvalg for rapporter de har behov for i arbeidshverdagen.
Rapporter kan åpnes direkte i TQM Enterprise, eller eksporteres til Excel.
I tillegg til å kartlegge forbedringsområder, støtter også verktøyet dere i arbeidet med å dokumentere kostnader – og besparelser.
Integreres med andre moduler
Avvikssystemet kan leveres som en frittstående modul, eller som en integrert del av et komplett ledelsessystem. Som en del av TQM Enterprise, kan hendelser og tiltak i avviksmodulen koples mot elementer i risikomodulen, prosedyrer, dokumenter eller annet.
Et eksempel på dette, kan være at du under en vernerunde oppdager et avvik vil du kunne registrere dette direkte. Avviket fra vernerunden vil bli en del av rapportgrunnlaget i avvikssystemet.
Les gjerne om vår kundes erfaring med vårt avvikssystem.
Skreddersydd for deg som bruker
Et annet viktig grep for å sikre en forenklet arbeidshverdag for våre kunder, er at vi tilbyr et avvikssystem som kan tilpasses deres behov.
Det er blant annet enkelt å tilpasse hva man ønsker skal meldes inn i en avviksregistrering. Kunden har også mulighet til å tilpasse saksbehandlingsgangen.
Dersom dere også bruker TQM App, kan innmeldingen forenkles ytterligere for mobile brukere.
Brukervennlig avvikssystem
Ved oppsett er det mulig for kunden å legge til hjelpetekster, slik at innmelder enda lettere kan melde inn korrekt informasjon til saksbehandler.
Avviksbehandling i en konsernstruktur
Ekstern innmelding av avvik
De eksterne innmeldingene blir en del av rapportgrunnlaget i avvikssystemet.
Avvikssystem som oppfyller kravene fra ISO 9001
Hvorfor er god avviksbehandling viktig?
I 4human TQM har vi i tillegg til system, mulighet til å være en faglig støtte for dere som ønsker å få på plass prosesser for en god avvikshåndtering – og kontinuerlig forbedring.