Røde Kors Sentrene effektiviserer driften med 4human QM365

Tom W. Madsen er daglig leder i Røde Kors Sentrene.
Røde Kors Sentrene effektiviserer driften med 4human QM365
Røde Kors Sentrene har en kompleks drift og må ha oversikt over alt fra internkontroll for mat, brann- og elsikkerhet, HMS, kvalitet, GDPR og innkjøp. Med 4human QM365 samles arbeidet med disse områdene i ett system.
Sentrene benytter følgende moduler fra QM365:
Manage – for styring
Better – for avvikshåndtering
App – for mobil innmelding
GDPR Management – for personvern og databehandling
Røde Kors Sentrene har vært kunde av 4human QM365 siden 2018. Kundene deres inkluderer barn og unge, sårbare grupper, voksne med utfordringer og bedriftsbesøkende.
– Vi har sentre på tre ulike geografiske steder, og tidligere hadde vi mye informasjon på papir. Nå som vi har samlet og oppdatert våre prosedyrer i ett system, har arbeidshverdagen blitt betydelig enklere. Verktøyet fra 4human QM365 gir oss god oversikt over oppgaver og hvordan de skal gjennomføres, sier daglig leder Tom W. Madsen.
Digitalisering av sjekklister
I tillegg til å tilgjengeliggjøre prosedyrer, har virksomheten også digitalisert sjekklister via appen.
– Vi bruker sjekklister for både brann- og elsikkerhet og matsikkerhet. Dette er enkelt for de ansatte å håndtere i appen. Den nye arbeidsmetoden har også gjort oss flinkere til å melde inn og følge opp små og mellomstore avvik.
Et digitalt system gjør det enklere å fremstå som en troverdig aktør, og gir bedre kontroll over prosedyrer og avvikshåndtering.
– Når myndighetene kommer på tilsyn, kan vi enkelt vise frem systemet og hvordan vi registrerer avvik, sier Madsen.
Et system tilpasset behovene
En viktig grunn til at Røde Kors Sentrene valgte 4human QM365, var muligheten for tilpasning.
– Vi har tidligere brukt systemer som var ferdiglagde fra leverandøren, men disse inneholdt moduler og innhold som ikke passet vår drift. Ansatte brukte mye tid på å finne riktig informasjon.
Med 4human QM365 opplever Madsen at systemet er mer effektivt, og at arbeidet er forenklet og samlet – tilpasset den faktiske arbeidsflyten.
Relaterte innlegg
4human QM365 støtter oss i arbeidet med et levende ledelsessystem
Comrod AS er et firma som jobber med utvikling og produksjon av antenner og antennesystemer til både forsvar og sivilt marked. De er en del av et...
Den ultimate guiden til ISO 9001: Hvordan implementere et kvalitetsstyringssystem
ISO 9001 er en global standard for kvalitetsstyring. Denne guiden gir en enkel, trinnvis veiledning for å implementere et...
ISO 9001 forklart: Hva det er, og hvorfor din bedrift trenger det
I et marked der konkurransen aldri har vært tøffere, er det ikke lenger nok å levere gode produkter – du må levere kvalitet i alle...