Slik ønsker Brønnøy Kalk å forenkle og forbedre hverdagen til sine ansatte

Brønnøy Kalk tok et viktig steg mot en mer digital og forenklet hverdag i 2023 da de inngikk avtale med 4human for å implementere HRM-løsningen 4human HRM og kvalitetsledelsessystemet 4human TQM Enterprise. Dette samarbeidet blir starten på en transformasjon som omfavner både HR-prosesser og kvalitetsledelse, og var en respons på komplekse prosesser på kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging, og dokumentasjonsutfordringer for å forbedre selskapets innsats for kvalitet, samsvar og effektivitet.

 

Om Brønnøy Kalk

Når du blar gjennom sidene i et magasin, er det sannsynlig at du holder papir laget med kalk fra Velfjord i hendene dine. Brønnøy Kalk AS, et heleid datterselskap i Norsk Mineral-konsernet, er en ledende leverandør av kalk til Omya Hustadmarmor AS.

Utfordringer

Brønnøy Kalk ønsket å administrere HR-prosesser mer effektivt, med bedre kontroll, og å unngå at papirer gikk mellom kontorene for å modernisere og forenkle hverdagen til de ansatte.

Med mye manuelt arbeid involvert, har det vært utfordrende å holde forenklede prosesser på personaloppfølging og gjennomføring av medarbeidersamtaler for å veilede ansatte gjennom deres faglige utvikling og kompetanseoppbygging.

“Hos oss så jobber de aller fleste ansatte ute og er avhengige av å komme inn til administrasjonen eller kontakte sin nærmeste leder for å få informasjon om retningslinjer og prosedyrer som ligger her i papirform. Dette ønsket vi å forbedre”
Raymond Langfjord, Daglig leder
Brønnøy Kalk

Jeg ønsker å lese hele kundehistorien

Jeg ønsker å lese hele kundehistorien

Relaterte innlegg

Hva sier loven om overtid?

Hva sier loven om overtid?

Hva er Overtid? Arbeid ut over arbeidsmiljølovens grenser for alminnelig arbeidstid regnes som overtidsarbeid. Altså blir det regnet som overtid når...

Høstens kurs og webinarer er klare!

Høstens kurs og webinarer er klare!

Eksisterende kunder hos 4human TQM får en grundig innføring i aktuelle moduler. For videre opplæring og oppdateringer, tilbyr vi en rekke kurs og...

Takk for flotte dager i Skien!

Takk for flotte dager i Skien!

Årets TQM Brukerforum gikk av stabelen 1.-2. juni, der vi samlet 80 kunder sammen med 15 deltakere fra TQM til to interessante, engasjerende og ikke...