Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane

Samarbeidet ble starten på en forenkling av kvalitetsledelses arbeidet og HR-prosesser. Kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging og dokumenthåndtering ble effektivisert, og Nordic Crane fikk en prosessbasert tilnærming til sitt arbeid.
Om Nordic Crane
Utfordringer
Totalt sett har vi oppnådd bedre kompetanseoversikt, strukturert onboarding og offboarding prosess og en mer effektiv håndtering av personaloppfølging” sier Helge Tangen HR leder hos Nordic Crane.
Før vi implementerte 4human HRM og QM365, var vi i en situasjon der våre HR-prosesser og kvalitetsledelse var mye manuelt arbeid. Dette skapte ikke bare ineffektivitet, men også risiko for feil og mangler i ihht personvern og kvalitetssikring. Så det var på sin plass med en mer strukturert og digital tilnærming.
Nordic Crane i Norge har redan kommit långt med HR-systemet 4human HRM, och vi i Sverige är nu i startfasen. Med en stark mall som grund ser vi fram emot att implementera systemets moduler och effektivisera våra HR-processer.
Relaterte innlegg
Kvalitet og risiko: Slik henger de sammen, og hvorfor ISO 9001 er nøkkelen
I dagens dynamiske næringsliv er kvalitet og risiko to sider av samme sak. Mange bedrifter arbeider allerede målrettet for å oppnå høy kvalitet i...
Sjekkliste for et vellykket HR-system på konsernnivå
Et HR-system på konsernnivå løser mange utfordringer HR-ledere ofte står overfor, som manglende oversikt, inkonsistente policyer, og kompleks...
Verdens kvalitetsdag 2024 – 4 essensielle takeaways
4human var nylig til stede på Verdens Kvalitetsdag 2024, avholdt på det historiske Hotel Bristol i Oslo. Dette arrangementet samlet deltakere fra en...