Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane
Nordic Crane tok et betydningsfullt steg mot fremtiden i 2012 da de inngikk avtale med 4human for å implementere kvalitetsledelsessystemet 4human QM365 og HRM-løsningen 4human HRM.
Samarbeidet ble starten på en forenkling av kvalitetsledelses arbeidet og HR-prosesser. Kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging og dokumenthåndtering ble effektivisert, og Nordic Crane fikk en prosessbasert tilnærming til sitt arbeid.
Om Nordic Crane
Nordic Crane er ledende innenfor mobilkraner, lastebilkraner og transporttjenester som opererer lokalt, nasjonalt og i hele Skandinavia. Med 350 kraner og 400 medarbeidere leverer Nordic Crane helhetsløsninger fra planlegging til gjennomføring av komplette prosjekter med løft og flytting av store konstruksjoner opp til flere tusen tonn.
Utfordringer
Før Nordic Crane implementerte 4human HRM og QM365, var HR-prosessene og kvalitetsledelsen preget av manuelt arbeid. Personaloppfølging, dokumenthåndtering og samtaler ble oppbevart i permer hos ledere og HR-medarbeidere. Det var utfordrende å følge opp kompetanse og kurs uten et system med varsler. Mangelen på struktur og retningslinjer for personalhåndtering gjorde at viktig dokumentasjon om ansatte var lite tilgjengelig for ledere.
Relaterte innlegg
Webinar: Utnytt potensialet i dine HR-data for en forenklet hverdag
Er du lei av å være en datajeger i jungelen av forskjellige systemer for å sette sammen manuelle rapporter? Mangler du innsikt fra dine HR-data for...
Slik ble Blomsterringen heldigitale på HR & lønn
Blomsterringens heldigitale reise med 4human HRM, som ble implementert i 2022 har ikke bare forenklet, men totalt transformert HR-prosessene, og har...
Hvordan forenkle onboardingsprosessen i bygg- og anleggsbransjen?
Onboardingprosessen i bygg- og anleggsbransjen står overfor flere utfordringer på grunn av bransjens sesongmessige karakter, høye turnover og...