Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane
Nordic Crane tok et betydningsfullt steg mot fremtiden i 2012 da de inngikk avtale med 4human for å implementere kvalitetsledelsessystemet 4human QM365 og HRM-løsningen 4human HRM.
Samarbeidet ble starten på en forenkling av kvalitetsledelses arbeidet og HR-prosesser. Kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging og dokumenthåndtering ble effektivisert, og Nordic Crane fikk en prosessbasert tilnærming til sitt arbeid.
Om Nordic Crane
Nordic Crane er ledende innenfor mobilkraner, lastebilkraner og transporttjenester som opererer lokalt, nasjonalt og i hele Skandinavia. Med 350 kraner og 400 medarbeidere leverer Nordic Crane helhetsløsninger fra planlegging til gjennomføring av komplette prosjekter med løft og flytting av store konstruksjoner opp til flere tusen tonn.
Utfordringer
Før Nordic Crane implementerte 4human HRM og QM365, var HR-prosessene og kvalitetsledelsen preget av manuelt arbeid. Personaloppfølging, dokumenthåndtering og samtaler ble oppbevart i permer hos ledere og HR-medarbeidere. Det var utfordrende å følge opp kompetanse og kurs uten et system med varsler. Mangelen på struktur og retningslinjer for personalhåndtering gjorde at viktig dokumentasjon om ansatte var lite tilgjengelig for ledere.
Relaterte innlegg
Hva er egentlig en håndbok og hvorfor er den viktig for din bedrift?
En håndbok er et skriftlig dokument som inneholder retningslinjer, regler, prosedyrer, og annen relevant informasjon som er viktig for ansatte og...
Hva gjør du som leder med oppfølging av syke medarbeidere?
Bloggserie: Slik forenkler og forbedrer du arbeidsdagen din Øyvind Johansen Senior forretningsutvikler Å være en leder innebærer å håndtere en rekke...
Hvor komplekse kan kompetanseutfordringene i bygg- og anleggsbransjen være?
Bloggserie: Slik forenkler og forbedrer du arbeidsdagen din Martin Stenberg Senior forretningsutvikler Kompetanseutfordringene i bygg- og...