Fra komplekse prosesser til enklere hverdag for Nordic Crane
Nordic Crane tok et betydningsfullt steg mot fremtiden i 2012 da de inngikk avtale med 4human for å implementere kvalitetsledelsessystemet 4human QM365 og HRM-løsningen 4human HRM.
Samarbeidet ble starten på en forenkling av kvalitetsledelses arbeidet og HR-prosesser. Kompetanse, medarbeidersamtaler, personaloppfølging og dokumenthåndtering ble effektivisert, og Nordic Crane fikk en prosessbasert tilnærming til sitt arbeid.
Om Nordic Crane
Nordic Crane er ledende innenfor mobilkraner, lastebilkraner og transporttjenester som opererer lokalt, nasjonalt og i hele Skandinavia. Med 350 kraner og 400 medarbeidere leverer Nordic Crane helhetsløsninger fra planlegging til gjennomføring av komplette prosjekter med løft og flytting av store konstruksjoner opp til flere tusen tonn.
Utfordringer
Før Nordic Crane implementerte 4human HRM og QM365, var HR-prosessene og kvalitetsledelsen preget av manuelt arbeid. Personaloppfølging, dokumenthåndtering og samtaler ble oppbevart i permer hos ledere og HR-medarbeidere. Det var utfordrende å følge opp kompetanse og kurs uten et system med varsler. Mangelen på struktur og retningslinjer for personalhåndtering gjorde at viktig dokumentasjon om ansatte var lite tilgjengelig for ledere.
Relaterte innlegg
HR Master data og dens betydning for virksomheten
HR masterdata spiller en sentral rolle i enhver HR-avdeling, og det er avgjørende å forstå hva det innebærer og hvorfor det er viktig for...
Hjelp, en ansatt er syk. Hva gjør jeg som leder?
Som leder kan det være utfordrende når en av dine ansatte blir syk og må ta seg fri fra jobben. Det kan føre til at arbeidsbelastningen for andre...
Pre-Boarding: Nøkkelen til en vellykket start på jobben
Vi hører ofte om hvor viktig det er med onboarding, prosessen som introduserer og integrerer nye medarbeidere i virksomheten. Men vi burde ikke...