Fra Excel til HR-system i Kynningsrud

Nordic-Crane-kundehistorie-bilde

Fra Excel-ark til HR-system

Det hele startet med at Pål Kristian Eggen i 4human kontaktet Kirsti Finsal i Kynningsrud og fortalte om et system som kunne følge opp sykefravær digitalt på nett. Kirsti var vant til å jobbe i en enkel database og excel-ark. Denne arbeidsmetodikken var lite effektiv og lite brukervennlig.

Kynningsrud implementerte fraværsoppfølgingen til 4human i 2015. Og i dag har Kynningsrud utvidet systemet til også inkludere medarbeidersamtale, personaloppfølging og kompetanse, i tillegg til sykefraværsoppfølging.

Helge Tangen og Kirsti Finsal arbeidet tidligere i samme stilling, men i nyere tid har stillingen blitt delt i to. Kirsti er nå HMS-leder og Helge jobber nå som HR-leder i Nordic Crane Kynningsrud.

«Det er ikke er så lett å få alle ledere som jobber med mange andre systemer, forskjellig bakgrunn og arbeidserfaring til å sette seg inn i leder og HR-oppgaver i tillegg til sine daglige arbeidsoppgaver.» sier Helge. Han legger til at – 4human fungerer som en bistand til alle lederne, gjennom maler for medarbeidersamtaler og oppfølgingsplaner.

“4human fungerer som en bistand til alle lederne, gjennom maler for medarbeidersamtaler og oppfølgingsplaner.”

Kynningsrud bruker i dag fraværsmodulen aktivt overfor NAV og han sier at oppfølgingsplanen og elektroniske oversendelser til NAV fungerer veldig bra. Det øker effektiviteten og forenkler arbeidsoppgaven til lederne i firmaet. Kynningsrud bruker også kompetansemodulen flittig for blant annet å sikre at sertifikater og kurs ikke utløper.

Nordic-Crane-kundehistorie-bilde

Når du har mange ledere i mange avdelinger trenger man et system som er enkelt og effektivt. Det får man i 4human, med oppfølging og medarbeidersamtaler.”

4human kommer mer og mer under huden på de mange lederne i Kynningsrud og systemet sikrer høyere effektivitet og bedre oversikt for de individuelle lederne. Helge sier også at det er enkelt å finne frem til dokumentasjon og personopplysninger i systemet.

Ansattportal og medarbeidersamtaler

På sikt ønsker Helge å ta i bruk ansattportalen og medarbeidersamtale for hele firmaet, dette for å øke effektivitet og gevinst gjennom forenklet arbeidsoppgaver. 

Helge roser 4human sin supportavdeling, han har vært litt i kontakt med blant annet Milica hos 4human og han skryter fælt av supporten 4human tilbyr. Teknisk support fungerer veldig bra, sier han. Han legger til – Jeg har sendt inn litt saker den siste tiden og har fått raske svar.

“Teknisk support fungerer veldig bra, jeg har sendt inn litt saker den siste tiden og har fått raske svar.”

Han liker også å bli tilsendt brukerveiledninger som han kan bruke for å løse saken selv uten å bli belastet av timearbeid.

Nordic-Crane-kundehistorie-bilde

Videre samarbeid

Nordic Crane Kynningsrud og 4human har hatt et godt samarbeid siden oppstarten og implementeringen i 2015. Det er fire år siden dette fruktbare samarbeidet tok liv og det skal ta nye steg i årene som kommer, med ny funksjonalitet for å løse de mange utfordringene som måtte dukke opp.

Vi gleder oss til reisen videre!

Relaterte innlegg

En HMS-håndbok bør inneholde

En HMS-håndbok bør inneholde

Alle bedrifter er lovpålagt å arbeide systematisk med HMS Alle virksomheter plikter å systematisk gjennomføre tiltak for å fremme forbedringsarbeid...