Hvordan kan norske organisasjoner håndtere utfordringer knyttet til sykefravær mer effektivt?
Redusert fravær og økt produktivitet
Arbeidslivet er dessverre preget av et betydelig nivå av sykefravær, som kan påvirke produktiviteten og øke arbeidsbelastningen for gjenværende ansatte.
Med en sykefraværsmodul i HRM-systemet kan organisasjoner enkelt få oversikt og håndtere ansattes fravær. Kombinert med helsetelefonens tjenester, gir dette ansatte rask tilgang til profesjonell rådgivning, reduserer varigheten av sykefravær og bidrar til å opprettholde et høyt produktivitetsnivå.
Tidlig håndtering for bedre helse
Helsetelefonen gir ansatte muligheten til å konsultere helsepersonell ved de første tegnene på sykdom. Dette gir organisasjonen muligheten til å iverksette tidlige intervensjoner, redusere sykefraværstiden og fremme rask helbredelse.
Støtte for mental helse
Mental helse har blitt et stadig viktigere aspekt av arbeidslivet, og organisasjoner må adressere denne utfordringen på en helhetlig måte.
Helsetelefonen inkluderer støtte for mental helse, slik at ansatte kan få hjelp og veiledning når de trenger det mest. Dette kan bidra til å forebygge stressrelatert sykefravær og skape et støttende arbeidsmiljø.
Konfidensialitet og tillitsbygging
Helsetelefonen opprettholder streng konfidensialitet, og ansatte kan føle seg trygge på å diskutere helseproblemer uten bekymring. Dette bygger tillit mellom ansatte og arbeidsgiver, og skaper et åpent kommunikasjonsmiljø.
Enkel Integrering i HRM-systemet
Relaterte innlegg
Disse tre stegene du bør vite om i en onboardingsprosess
Du bruker mye tid og krefter på å finne den rette kandidaten for din bedrift. Men har du tenkt på hva som skjer etter at den nye ansatte skriver...
Hva er en handlingsplan?
Handlingsplan definisjon Arbeidsmiljøloven og HMS-forskriften pålegger virksomheten å kartlegge farer og problemer og på denne bakgrunn vurdere...
Hva bør en personalhåndbok inneholde?
Dette bør en personalhåndbok inneholde Personalhåndbok er et utmerket oppslagsverk for alle ansatte i en virksomhet. Ledere kan henvise til...