Facebook Pixel Tracking

Røde Kors Sentrene effektiviserer driften med 4human QM365

Tom W. Madsen er daglig leder i Røde Kors Sentrene.

Tom W. Madsen er daglig leder i Røde Kors Sentrene.

Røde Kors Sentrene effektiviserer driften med 4human QM365

Røde Kors Sentrene har en kompleks drift og må ha oversikt over alt fra internkontroll for mat, brann- og elsikkerhet, HMS, kvalitet, GDPR og innkjøp. Med 4human QM365 samles arbeidet med disse områdene i ett system.

Sentrene benytter følgende moduler fra QM365:

Manage – for styring
Better – for avvikshåndtering
App – for mobil innmelding
GDPR Management – for personvern og databehandling

Røde Kors Sentrene har vært kunde av 4human QM365 siden 2018. Kundene deres inkluderer barn og unge, sårbare grupper, voksne med utfordringer og bedriftsbesøkende.

– Vi har sentre på tre ulike geografiske steder, og tidligere hadde vi mye informasjon på papir. Nå som vi har samlet og oppdatert våre prosedyrer i ett system, har arbeidshverdagen blitt betydelig enklere. Verktøyet fra 4human QM365 gir oss god oversikt over oppgaver og hvordan de skal gjennomføres, sier daglig leder Tom W. Madsen.

Digitalisering av sjekklister

I tillegg til å tilgjengeliggjøre prosedyrer, har virksomheten også digitalisert sjekklister via appen.

– Vi bruker sjekklister for både brann- og elsikkerhet og matsikkerhet. Dette er enkelt for de ansatte å håndtere i appen. Den nye arbeidsmetoden har også gjort oss flinkere til å melde inn og følge opp små og mellomstore avvik.

Et digitalt system gjør det enklere å fremstå som en troverdig aktør, og gir bedre kontroll over prosedyrer og avvikshåndtering.

– Når myndighetene kommer på tilsyn, kan vi enkelt vise frem systemet og hvordan vi registrerer avvik, sier Madsen.

Et system tilpasset behovene

En viktig grunn til at Røde Kors Sentrene valgte 4human QM365, var muligheten for tilpasning.

– Vi har tidligere brukt systemer som var ferdiglagde fra leverandøren, men disse inneholdt moduler og innhold som ikke passet vår drift. Ansatte brukte mye tid på å finne riktig informasjon.

Med 4human QM365 opplever Madsen at systemet er mer effektivt, og at arbeidet er forenklet og samlet – tilpasset den faktiske arbeidsflyten.

Relaterte innlegg

Dette er nytt i 4human QM365

Dette er nytt i 4human QM365

4human QM365 har utviklet et helt nytt brukergrensesnitt, med fokus på økt brukervennlighet, et enhetlig visuelt uttrykk på tvers av plattformen og...

QMS-ordliste

QMS-ordliste

Her er begreper og forkortelser du bør kjenne til dersom du jobber med kvalitetssystemer (QMS) – enten du er ny i rollen eller...