Avvikshåndtering

Alle ISO-standarder har det til felles at de skal skape kontinuerlig forbedring innen ulike fokusområder gjennom avviksbehandling.
Saksgangen i avvikssystemet vi tilbyr.
Avviksbehandling med 4human QM365
1. Innmelding
Det kan oppstå en situasjon, en nesten-hendelse, eller en ansatt ønsker å melde inn et forbedringsforslag. Vi har laget et system som gjør det enkelt for brukeren å melde inn dette med en gang.
For å tilgjengeliggjøre systemet ytterligere kan man også kople på App for innmelding ute i felt. Spesielt gjelder dette yrkesgrupper som normalt ikke har tilgang til en PC når avviket oppstår.
I dag har omtrent alle smarttelefoner. Denne sammen med en brukervennlig app gjør at terskelen for innmelding blir lav. På PC blir den ansatte møtt med et innmeldingsskjema hvor en del av feltene er ferdig definerte. Det gjør det også enkelt for den ansatte på kontoret til å vite hva hun skal fylle ut, og visshet om at innmeldingen ikke tar unødig lang tid.
2. Saksbehandling
3. Etterkontroll og verifisering av tiltak
4. Implementering
4human QM365 har gjennom mange år opparbeidet solid erfaring når det gjelder avviksbehandling og med å implementere et brukervennlig og nyttig avviks- og forbedringssystem. Våre kunder har alt fra en håndfull til hundrevis av ansatte. Vi har spesialisert oss på å lytte og se de ulike organisasjonene slik at hver kunde får gjøre dette på en måte slik at de kjenner seg igjen i og får nytte av dataene.
Vårt forbedrings-/avvikssystem Better har i utgangspunktet et oppsett om passer de aller fleste virksomheter, men der det trengs tilpasninger og justeringer er dette oftest en enkel jobb. Grunnen er at det er bygget i SharePoint og all tilpasning skjer på et høyt nivå som gjør det raskt og enkelt.