Bingsa Gjenvinning: Utvidet bruk av avviksmodulen gir økt verdi

Avviksmodulen fra 4human TQM har hjulpet Bingsa Gjenvinning AS med økt inntjening, forbedret informasjon til kunder og større tillit hos naboer og velforening.

Bingsa Gjenvinning AS jobber med avfallsbehandling i Ålesund kommune. Fra 2022 er Bingsa Gjenvinning og Årim ett selskap, størsteparten av de ansatte blir da renovatører som kjører husholdningsavfall, samt maskinførere som behandler avfallet før videre behandling. Ansatte fra Årim implementeres i systemet fra starten av 2022. Systemet fra 4human TQM er en viktig støtte i en rekke oppgaver for de ansatte gjennom arbeidsdagen.

 

– Vi bruker hendelsesmodulen veldig bredt. Blant annet bruker vi den i mottakskontrollen for avfall, og alle avvik på avfallskvalitet går inn i avvikssystemet, forteller HMS- og kvalitetskoordinator Kjetil Larsen Hagen.

Jeg ønsker å lese hele kundehistorien

Jeg ønsker å lese hele kundehistorien

Relaterte innlegg

Kvalitet og risiko med ISO 9001

Kvalitet og risiko med ISO 9001

I dagens dynamiske næringsliv er kvalitet og risiko to sider av samme sak. Mange bedrifter arbeider allerede målrettet for å oppnå høy kvalitet i...